السبت، 3 سبتمبر 2011

حلمي انا


المطلوب : 5 جنيه تبرع عن طريق ارسال رسالة فاضية من أى محمول
 لرقم   9596 

وسيصل لأخواتنا فى الصومال عن طريق منظمه الاطباء العرب
وبرعايه جروب كلنا خالد سعيد
ودا الايفينت الدعوه للتبرع على الفيس بوك
https://www.facebook.com/event.php?eid=184848004921739
خمسه جنيه مش هتفرق معاك بس هتفرق مع إنسان بيموت من الجوع
وماننساش
و مثل المؤمنين في توادهم وتراحمهم وتعاطفهم مثل الجسد الواحد إذا اشتكي منه عضو تداعي له سائر الجسد بالسهر والحمي
------------------------------------------------------
                            وحلمى أنا
انا مش  هنحنى ولا بنتنى
ليك يا زمانى
انا مش هتسند ولا هتولد
فيك يا زمانى

حلمى انا ازرع ورود
مكان الحدود
بين البشر
امسح دموع
طفل موجوع
وحاسس بالخطر

حلمى انا فى عيون الناس
لكنه تاه وسط الاحداث
لكن انا مش ناسى
ومش قادر ابدأ  يوم جديد

انا مش هنكسر ولا هتأسر
فيك يا زمانى
أنا مش هرتوى من بحر
غرقانه
فيه كل احلامى

حلمى انا ان العيون
متشفش لون للانسان
نلغى الحروب ونجمع قلوب
تدوق السلام