الجمعة، 10 يونيو 2011

قصاصات


عندما سأل أحد المجرمين أدموند قبل موته: ماذا حدث لرحمتك؟؟
فرد عليه أدموند قائلا: أنا كونت وليس قديس
( فيلم: الكونت دى مونت كريستو)


أنا فى مزاج سئ
لأن بعضهم يعرف كيف يستفزنى
(مسلسل :همس الشبح))

أحسدهم
لأنهم مازالوا قادرين على التفكير بهذه السذاجة
(د:أحمد خالد توفيق)


أستمر فى أحلامك
(مسلسل : همس الشبح)

كنت طيبه معى
ولن أنسى ذلك
(فيلم : الساموراى الاخير )

هل تعتقد أن الإنسان يستطيع أن يغير قدره؟
أعتقد أن الانسان يفعل ما بوسعه ليكتشف قدره
(فيلم: الساموراى الأخير )

علقت فوق وعيي لافته مضاءه مكتوب عليها
الشغل.. شغل
(ضربه شمس- طلال فيصل)



مساء الفل على كل حبيبين مسافرين
على سفينة نوح
سفرية ربانى
كدا بردوا تسيبونى ع الارض لوحدى
مستنى أعتر فى حبيبتى
مستنى طوفان تانى
( ضربة شمس- خالد كساب)


ما ظنك بأثنين الله ثالثهما
(حديث شريف)

هناك 8 تعليقات:

norahaty يقول...

أحسدهم لأنهم
مازالوا قادرين
على التفكير بهذه السذاجة
(د:أحمد خالد توفيق)
وانا أيضا فى بعض
الأحايين أحسد من
ياخذ الأمور
ببساطة
او قولى بسذاجة!!

Zianour يقول...

صباح الجمال والفن
ربنا ما يحرمني منك يا بنت انتي
لازم تكتبي بشكل يومي طول السنة:)

الاحلام يقول...

جميل اختى العزيزه بسنت جميله كلماتك وجميله مدونتك سعدت بوجودى هنا تمنياتى ان تقبلى مرورى وتقبلى تحياتى الاحـــلام

فتاه من الصعيد يقول...

لا انت جدعه بتركزي في القصص والمسلسلات وبتحفظي المهم :)

او ساعات في جمل يمكن بتعلق معاكي :)

قهوة بالفانيليا - شيماء علي يقول...

هل تعتقد أن الإنسان يستطيع أن يغير قدره؟أعتقد أن الانسان يفعل ما بوسعه ليكتشف قدره
(فيلم: الساموراى الأخير )
صحيح ..!!


أحسدهملأنهم مازالوا قادرين على التفكير بهذه السذاجة(د:أحمد خالد توفيق)
و أنا كمان !!
في ناس فعلاً نفسي أحسدهم على بساطة التفكير .. بس انا حتى لو جربت اعمل دة .. مش هعرف اعيش كدة !

بسنت يقول...

د:نورا
مش بنعرف نحسد إحنا الحقيقه

---------------------------------
أمل
ولامنك يارب

------------------------------
أحلام
زياره أولى كريمه
اتمنى اشوفك دايما طبعا

بسنت يقول...

مروى
دى هواية من زماااان
تابعة معايا مدونتى التانيه (من قراءاتى ) فيها كتير من الى بسمعه
بس دول مش كتابهم هناك المسلس دا من المفضلين عندى جدا ghost whisperer

-----------------------------
شيماء
أنضمى للصف

ragab يقول...

خالد كساب انا بحبة جدا